Tuesday 13 September 2011

sibuk nak berlaki

orang tua2 selalu cakap.anak ni rezeki dr TUHAN..


tp dapat anak awal,dengan usia yg terlalu muda..
ape yg dorang rasa ek??
belom abis sekolah pon..spm pon xabis ag,,tup2 da bawak anak..
kawin nye pon tah bile-bile..
upssss kawin myb da kot, yg nikahnye tuh xtau bila.
nih smbungan entry dr cucu terlampau 
aku up balik entry nih sbb ritu masa open house rumah jiran aku nih,budak pompan tuh dtg ngan laki wif anaknye..

tah ape yg dorang pikir tah..
ambik jela spm tuh dlu.kurang2 ko ade sijil *walopon sijil spm skang nih mcm kertas kosong jek nilainye
spm xbape hari je lagi pon..
adik oii,ahkak nih yg ngah amik degree nih pon risau kot kua2 nt xde keje..
ko xpenah terpikir ke bende2 tuh sume ha??
ko ingt laki skang nih nk ke pompan yg xde kerjaya?? yg xpandai??
*bole kot dpt laki tp setaraf ko jela.
laki skang nih pon da cerdik dik oii.. dia pon nk ade isteri yg bole tolong dia ..
yg sama2 carik harta dengan dia..
ko ingt ko akan hidup sentiasa bahagia ke ngan laki kau tuh..
laki nih lau dia da bosan dia tinggalkan jela..crik mangsa baru..nak2 pompan yg cm kau..
yg xmendatangkan hasil..
cuba bayangkan lau dia tinggalkan kau + anak..
pe ko nk makan??cmne ko nk bg ank ko susu??
ko xkesian ke kat ank kau?? idop xsempurna cm budak2 lain..myb still dpt makan tp xmewah cm budak2 lain.dia nk pizza,tp ko hanya mampu bg dia biskut kering cicah milo jek t..
ko xpenah terpikir ke t dia da besa dia nk keperluan yg lengkap..sama mcm kawan2 dia..
ko xpernah terpikir ke?????????

cuba bawak bersabar sikit....belaja dulu..
nih kang bab menggatal ngan jantan bukan men laju lagi kau.smp spm pon xnyeyempat nk hambik kan..
dulu bukan men lari lagi xmau balik duk ngan nenek..skang nih bile da beranak tau plak ko balik umah nenek kau.
2 la nama cucu xsedar diri..lau aku mmg aku tendang jek perut kau then swuh  bawak ank tuh berambus..
kau nk sgt kan idop belaki,ade anak..ha hambek la,,jaga sendiri

cmne dia ngan laki jaga bb tuh??



ritu aku tgok dia pegang ank pon risau aku,,
cm nk terlepas dr tangan..da la dtg memalam..nek moto lak tuh..
then juz balut ank ngan kain batik,,ngan stokin xdek..aduh ko tau x sejuk ank kau tuh..
pe BANGANG sangat tah..
muka pon xde muka owang umo 17taun da..da la itam ngan mata sembab..xde seri langsung da..
dulu itam2 pon manis jek aku tgok..skang??

sian anak tuh...ngan ko xde aku nk sian deh,,ko yg nak kan jd cm2..


p/s: mengenangkan nasib diri..
hope aku dijauhkan dengan hidup yg macam tuh..tesalah langkah..

hope bertemu dengan orang yg bole sayang aku+jaga smp akhir hayat..


amin >_<

No comments:

Post a Comment