Wednesday 2 March 2011

kiSah zaMan rEtro..:)

blurppp,,alhamdulillah,,:)
aku bwu jek bis mam lunch nih,,
pinggan pon xbasoh ag,twus capai laptop,,(erkkk pe pangai ko nih??)
hihihi sudaa laaa,,ingt aku malas sgt peww??
arini menu lunch msak lemak toge,ikan goreng,sambal belacan,,
yg bab smbal belacan tuh xleh blaa,,melelehh ayaq idong teman..
kredit fo my lerb2 brother sbb msak an luch arini(lau x tapau jek)hehe

ok2,,lupekan hal mkan td,skang fokus at ape yg aku nk cite arini,,
arini aku nk cite sal zman knak2 aku,,happening dolllll..:)
mmg happening ah sbb aku nih dax felda jek,,so byak bnde leh main..
depan umah,blakang umah,atas pokok,dlam tembetong,dlam kebun sume aku penah men..
g pon kawasan umah aku nih jalan mati,,so ko nk wt ape pon ko wt ah,,nk guling2 atas jlan pon xpe sbb kompem xde kete kua masuk..
deret jlan umah aku tuh xramai pon bdak2 sebaye ngan aku,,yg ade pon leh kire ngan mulu idong sbb aku sorang jek mse tuh,,yg atas aku ade 4orang,so aku pon geng ngan dorang jek ah.
mst ko nk knal ngan mber2 aku an???xbole sbb dorang xlawo+xensem pon,,hihihi(gelak dengki)
name dorang anip,dekcik,ain..yg sorang ag nih name ea kintan,,tp xpenah nk juin kitorang maen..(weird)hehe


sblom aku nk cite ag,aku nk korang usya pix aku mse kekecik,,
comeyy bangettttttttttsss(pasan suda)hehe.


saye la nih..:)

wif abg2 besauu
ha comeyy an??hik3 cbe korang tgok pix ats nih,,aku dikelilingi oleh 5 jejake,,perghh mmg hotss,haha
da puas an tgok pix aku yg comeyy tuh??hu3 
skang aku nak cite sal aktiviti2 aku ngan geng jiran hots aku plak,,
mse kekecik dlu kitorag nih xla degil sgt,,lau kua g maen pon dekat area jlan tuh jekk,,
sbb kitorang ade port yg mmg beshh,,tp bkan port mat pet tau,,uiishh xpnahh jejak ponn,,(danger)
port yg slalu kitorang lepak tas pokok rambutan umah c ain tuh,,kitorang mmg ari2 lepak tas tuh men boye2,,
korang byangkan ari2 maen smp tanah at bwah pokok tuh xde rumput da..
tp aku ingt ag,an aku ade sbut name kintan an td??
ha ea nih pelik ckit,,ea xpnah nk juin kitorang maen,ea nih duk sblah umah jek ngan c ain.
lau kitorang maen ea juz duk at blkang umah ea mam ikan bilis mentah,,hik3
tp yg besh mak c ain nih sporting..kdg2 lau maen umah ea tgh ari acik tuh bg ah mkan,,
t ea isi nasik byak2 lam 1 pinggan pas2 acik tuh swuh kitorang duk dpan ea,,t ea suap ah sorang2,,
bahagie jekk time tuh sbb xyah balik umah sbb lau balik umah kompem xpat kua da,haha
byak ag yg bole kitorang wt at umah ain nih..

main boye2,men baling2 tin,men msak2(wt lempeng) pas2 men tenteng,,
lau men tenteng mmg besh sbb kitorang bkan juz lukis at tanah jek
kitorang ciap tabur tepung bg jd line,,t denga ah mak c ain nih jeritt (mane tepungg akuuuuuuu)hihi
kitorang bkan juz main at satu umah jek,,lau da bosan men umah ain ,men umah anip lak..
lau at umah anip kitorang men bnde laen lak,,disebabkan umah anip nih byak bunge so kitorang men sorok2 brang,,abis bunge mak anip kne selongkar sbb nk crik brang tesorok punye psal,hik3

pas2 lau besoknye mood nk men boye2 tas pangkin kitorang lepak umah aku plakk,
tp slalu lau maen umah aku xleh nk bsing2 sgt sbb t abah aku mara,,ea garangg(grrrrrrrr)hehe
nk2 lau ea ade denga kitorang gado ke nanges ke kompem kne halau balik,hu3

lau at umah dek cik plakk kitorang men konda kondi,,
sblom men kitorang crik kayu at blkang umah ea dlu,,slalu btang rambutan jekk kitorang sebat,
pas2 men baling2 tin,,ha time nih mmg riuhh ah.. time nih ah nk denga sore ayu aku,haha
pas2 slalu xpuas ati sal geng,ala ko menang bole ah sbb ko geng ngan c polan,c polan,haha
pape tahh..pas2 ade jek xpuas ati,,wehh ko da kne ah sal lak ko jlan ag,hihi sume nk menang so men tipu ah,haha

cm2 ah kitorang time kekecik dlu,,lau masuk kebun lak ag besh,,
kebun sawit blakang umah jek dlu,so bawak mancis g kebun,,
kumpul bjik sawit pas2 panggang,,da siap,kitorang mkan smp kunin2 gg msing2,haha
da kunin2 gg ,kitorang mik ranting2 kayu yg kosong dlm ea plak pas2 wt2 isap okok..(sal nih mak aku tau kot)

ha 2 la aktiviti kitorang ari2,,
maen smp xingt dunia,,mkan tgh ari pon nk kne mak jeritt swuh balik,lau x mmg maen jekk..
aku ingt ag,aku maen at umah ain smp nk mgrib,mak aku da ready da dpan pintu umah dgan muke ayu2 manje pegang bulu ayam,,perghhh ketaq lututt,hihihi

skang bile da besauu,sume ade life memasing,,
anip at uum,dekcik,ain,kintan at semban,,aku lak at jb..
tp yg besh tiap kali cuti kitorang still lepak ag cm dlu,,borak2 smp mlm.hehe

meh aku tunjukk ghope jiran2 hots aku,,:p

aniff abdullah aka abg mahatdirr


dek cik aka kak shira bling2 


ain aka nuyui


kintan c bdax ikan bilis :p
haa 2 ah ghopee dorangg,,c kintan tuh da tunang ponn,tp aku xpat g ea tunang sbb aku ade at oversea,hik3
c ain tuh aku xtau ape status ea,(tettttttttttttttttt)haha
aku,anip n dekcik still single,(spe nk meh isi form scare on9)ahahha
nih la geng2 aku smp skang..n dorang2 nih jugak la penyemak at wall fb aku,,heee~
sblom aku lupee nih jgakk penyemak terhebat mase kitorang maen kecik2 dlu,,c idial merangkap adik aku,hik3
idial aka boboy




ha poningg korangg bace post aku kalii nih,,bejele2 ya amattt,hahha
byak ag yg aku nk share ngan korang tp ank buah aku da bangunn lorhh..
t aku story kat post2 akn dtang keyyy,,:)
anip,dek cik,ain,kintan,boboy luv u all,,(ha da ckp at blog aku nih t balik banje wayang okeyy+karok 4jam)hu3

nah layann laguu nihh sblom aku berangkatt keluar dr blog nih,,:p


                                                 tentang bulan

weeeeeeeeeeeeeeeeeeee~

No comments:

Post a Comment