Thursday, 14 April 2011

attention plezzz..:) (aku sowg jek bwu tau kot)haha

penukaran nama singkatan universiti kita


daripada (unitar)


kepada(unirazak)



REASON KENAPA TUKAR


1.SEBAB SIGNBOARDterdapat kerosakan disignboard unitar,spt gamba di bawah
lalu,apabila nak menukar baru signboard nya
ia memakan mungkin berbelas atau berpoloh-poloh RIBU
daripada rugi betolkan 5-6 huruf makan ribu2 $$.
baek tukar nama terus,berbaloi-baloi!




2.SUPAYA MUDAH DIKENALI
dari dulu isu unitar ni dikaitkan dengan kolej tunku abdul rahman.
selalu orang tanya kita

'belajar mana?'
'unitar'
'owh.yang kampus dekat dengan setapak tu yer?'
'tak.itu KTAR.'
'saya kat kelana jaya,dekat jer dengan RESTORAN UTARA' lol


3.SUPAYA TIDAK MUDAH KELIRU
budak-budak freshment akan konpius dengan nama akhir universiti ini.

RAHMAN atau RAZAK
'ko belajar mana?'(si tukang tanya)
'unitar'(budak sem 1 unirazak)
'ouh.universiti tun abdul rahman yer?'
'ha'ah'
'best tak?'
'best'

so si tukang tanya akan menyertai KTAR berbanding razak.
so kat situ dah berapa unirazak rugi kehilangan seorang bakal penuntutnya?
belas2 ribu jugak kalo buat diploma.haa~


4.PERCANGGAHAN NAMA SINGKATAN
penuntut atau bakal penuntut unirazak akan pening apabila mereka serve
kat wikipedia.org

taip
'unitar'.

keluar
'sejenis gitar elektrik'

tak ke lawak nama universiti disama kan dengan spesis gitar?omg


5.DATUK SRI NAJIB TUN RAZAK SURUH TUKAR
mungkin nama 'unitar' yang digunapakai selama 13tahun dah sizen agaknya

6.PERSAMAAN PENJENAMAANunitar dan jalan tar.
tak ke sama tar-tar pangkal ayat tuh?




KESAN BOLEH TAHAN BURUKNYA TUKAR NAMA UNIVERSITI

1.PERCANGGAHAN FAHAMAN

bayangkan senior dah grad ngan freshment unirazak

'ko junior aku,ko belajar kat unitar kan?'
'mandai2 jer brader nih,saya belajar akt unirazak lah'

see?

2.SEMUA KENE TUKAR
letter head,logo kat pintu,signboard,website etc

3.AKAUN SMS PENUNTUT
budak tak tawu nama da tuka terhegeh-hegeh taip
'sms.unitar.edu.my'
padahal dah tukar
'sms.unirazak.edu.my'




itu saje,sekian.



(saye copy paste jek nih)
kredit tuk http://akufariq.blogspot.com
:)

No comments:

Post a Comment