Wednesday 25 May 2011

indahnya hidup berJIRAN

besh ke hidup berjiran?

haruslah (kelip2 mate)
beshh wooo..



cm aku nih lagi besh.
duk felda then rumah aku jalan mati.
so lorong jalan tuh untuk kite2 ajerr.ekeke
ko nk tejerit2 marah ank ke,nk mencarut bende sendirik ke,
nk belari dr ujung jaln smp ke kebun lam keadaan ngeri pon bule,
xdek sape nk kisah..:)

aritu mak aku swuh beli santan nk wt daging salai masak lemak cili api
then kedai jual santan sume da ttup.then balik abg aku balik kedek2 bawak kelape 2 bijik
tepikir ahh aku,abg aku nih tebiat ape,umah mak an mesin kelape da xbpe nk tajam then da xdek sgt mak aku swuh la aku g umah acik dekat2 nih swuh mesinkan

memule nk g umah BEDAH DEBORAH.tp akak ea ade lak.(segan)
g umah AIN AKOP (gg bersinar bak buah betik) mak ea lak demam
so pegi la umah MAK MODEL..:)
da smp adik derhaka aku bg ah salam,dekat 3x xjawab
tp aku denga bunyi sudu ketang ketung lam umah.
so aku pon amik mood tewus bg salam ngan care paling sadis(erkk cne tuh?)
then bawu acik USOP kua..ha ko,acik xdonga td.
acik kat dapooo.haha pas2 aku ckp la nk mesin kelape cik.
acik tuh ckp,ha masuk2..(muke peramah)

ha g dapo tu ha..ko pandaikan mesin sendirik?
adik aku jwab,ha pandai cik..so kitowg pon wt ah umah sendirik.hik3
aku ngan lolat sempat men congkak ag mase tuh..:p
mase ngah wt cm umah sendirik,acik tuh duk pan tb ngah makan gulai aym kot..
patut ah td denga sudu ketang ketung.haha

ha umtungkan idop berjiran nih.lau duk pekan xpat ah nk pinjam2 cm2..
owg bagi masuk pon x..
then yg besh lau pepetang mst ade jek acik2 pompan yg beburak.
selalu muka2 WANTED yg beborak mak c BEDAH DEBORAH,AIN AKOP ngan cik LEHA
(siap name tau)hik3

then aku slalu ah g dekat acik tuh tumpang denga,haha :P
mcm2 cite meyh..klako jek..
ade cite sal ank,cite sal laki,cite sal api xdek besok la ape la.
sume leh tau mase tuh..itu diibaratkan cm internet berkelajuan 1000kb..hik3

then kdg2 tuka sesame juadah ngan dorang..
lau ade pisang setandan yg masak bg sowang cikit.
sume merase.:)

lau kenduri pon syok jek..dr pg smp kemlm.
sume tungkus lumus nk jayekan kenduri tuh.
ank2 pon balik,,time nih ah nk begusip smp ke pagi sbb sume ade..:)

lau raye pon same.
memalam t ade jek family2 yg dtg.
meriah abis lorong2 sempit umah aku tuh.:p
pas family nih,family nih plak dtg.

syok.^_^

so hidup berjiran nih mmg bagus.
tp lau ikot tatatertib hidup berjiran la..jgn smp lua dalam kain owg sume nk dibace
(erkk bukan aku pon cm2 ke?slalu tanye cite2 terkini kat mak lau kol)hik3
bukan jage tepi kain owg,juz AMIK BERAT..ekeke

so moral ea,baik2 la kamo dengan jiran keliling..^_^

No comments:

Post a Comment